Facebook Ads
Facebook zrewolucjonizował sieci społecznościowe, tworząc najpopularniejsze medium na świecie do kontaktów międzyludzkich. Obecnie serwis wraz z należącymi do niego aplikacjami – Messengerem, WhatsAppem i Instagramem utrzymuje się na topowych pozycjach pod kątem liczby użytkowników.
Tak duża społeczność to doskonała przestrzeń do prowadzenie skutecznych działań reklamowych. Portal oferuje powierzchnię reklamową na swoich platformach i w aplikacjach w formie dopasowanych i nienachalnych komunikatów wyświetlanych użytkownikom.
Szukasz agencji SEM?
Więcej informacji
-
Szeroki wachlarz formatów Facebook Ads
Ogromnym atutem reklam na Facebooku jest możliwość skorzystania z wielu zróżnicowanych formatów reklamowych. Niezależnie od celów biznesowych – wprowadzenia marki na rynek, wygenerowania większego ruchu w sklepie www czy zwiększenia rozpoznawalności produktu lub wizerunku firmy – Facebook oferuje cały wachlarz formatów pozwalających na ich realizację. Na szczególną uwagę z pewnością zasługują takie formaty jak Facebook Lead Ads – reklama pozwalająca na wygodne pozyskiwanie kontaktów od potencjalnych klientów poprzez wbudowany w reklamę formularz, czy wspierająca sprzedaż dynamiczna reklama karuzelowa umożliwiająca zaprezentowanie użytkownikowi produktów, które już wcześniej przeglądał w naszym sklepie e-commerce i nakłonienie go do dokończenia procesu zakupowego.
-
Szerokie możliwości targetowania reklamy Facebook
Facebook udostępnił marketerom całą paletę narzędzi, dzięki którym możliwe jest bardzo precyzyjne targetowanie grupy docelowej. Obecnie szacuje się, że z serwisu korzysta już ponad 2 miliardy osób na całym świecie, a w Polsce nawet co drugi Polak, czyli ponad 16 milionów osób. Każda z nich udostępnia i zostawia gigantowi technologicznemu ogromne ilości danych na swój temat, na podstawie których system określa preferencje reklamowe. Dzięki temu, dokładne zdefiniowanie grupy docelowej, które jest kluczowe w prowadzeniu działań reklamowych, jest tak łatwe w serwisach i aplikacjach należących do Facebooka. Działania reklamowe na Facebooku są efektywne, ponieważ pozwalają na targetowanie reklam w oparciu o takie parametry jak:
• dane demograficzne, czyli np. wiek, płeć, wykształcenie i wykonywana praca;
• dane dotyczące charakterystycznych zachowań, aktywności w sieci, publikacji postów i nawyków konsumenckich;
• dane związane z zainteresowaniami danej grupy docelowej, generowane w oparciu o polubienia czy deklaracje zaangażowania, posegregowane dla ułatwienia branżami;
• dane lokalizacyjne.