Jak zdominować rynek akcesoriów do treningu za pomocą synergicznych działań PPC i SEO?
Firma stworzona przez pasjonatów sportu, oferująca bardzo szeroki asortyment akcesoriów do crossfitu, odzieży treningowej i sprzętu do ćwiczeń. Założyciele UNBROKEN wraz ze swoją ekipą są specjalistami w dziedzinie crossfitowego stylu życia, który wpływa na funkcjonowanie i postrzeganie świata. Sprzedaż odbywa się za pośrednictwem własnego systemu e-commerce.
Sprawdź, co możemy zrobić dla Ciebie!
Wyzwania na starcie
- Wyskalowanie kampanii PPC Dobranie konkretnych działań dla kampanii PPC w już silnym e-commerce.
- Brak poprawnej konfiguracji analityki Brak dostosowania eventów i konwersji w kierunku najbardziej dokładnego mierzenia źródeł transakcji i ruchu na stronie z platform Google Analytics i Facebook Ads.
- Niska widoczność organiczna Stosunkowo mała liczba fraz kluczowych w TOP3, TOP10 i TOP50 wyników wyszukiwania Google.
- Wąska struktura kampanii PPC Niewielka liczba wdrożonych kampanii promocyjnych.
- Słabo rozbudowana warstwa tekstowa Warstwa tekstowa na stronie obejmowała małych zakres fraz kluczowych. Element wymagał zdecydowanej poprawy.
- Brak optymalizacji mobile first Nieoptymalne dostosowanie serwisu pod korzystanie z urządzeń mobilnych
Strategia działania
-
Nasze działania
Audyt SEO – początkiem współpracy było przeprowadzenie kompleksowego audytu SEO pozwalającego zdiagnozować błędy w serwisie ograniczające jego widoczność w wyszukiwarkach oraz wskazanie sposobów ich naprawy.
Stworzenie strategii działań kampanii PPC – kreacja i wdrożenie zaawansowanej strategii działań e-commerce w oparciu o merytoryczne know-how.
Audyt UX – analiza zachowań użytkowników serwisu w celu zbadania ścieżek zakupowych i sposobu korzystania ze sklepu.
Wdrażanie rekomendacji z audytu SEO – implementacja możliwych do wdrożenia zaleceń wskazanych w przeprowadzonym wcześniej audycie SEO.
Stała kampania PPC – celem stałej kampanii PPC (Google Ads, Instagram Ads, Facebook Ads) jest bezpośrednie zwiększenie sprzedaży produktów na stronie klienta.
Stała kampania SEO – celem stałej kampanii SEO jest nieustanne zwiększanie wolumenu ruchu organicznego na stronie www, a co za tym idzie intensyfikacja liczby transakcji.
-
Stała kampania SEO
Optymalizacja stron docelowych – przypisywanie istniejącym w serwisie podstronom modelowych adresów URL, metaznaczników title, nagłówków na podstawie analizy potencjałów fraz kluczowych, a w przypadku zdjęć – atrybutów alt.
Poszerzanie contentu – comiesięczne poszukiwanie nowych obszarów tematycznych w celu rozbudowy warstwy tekstowej istniejącej w serwisie, powiązanej kontekstowo z marką UNBROKEN.
Linkbuilding – stałym elementem kampanii jest wzmacnianie profilu linków serwisu UNBROKEN poprzez działania content marketingowe oraz te z zakresu SEO PR.
Dbanie o dobrą kondycję serwisu – systematyczny monitoring serwisu pod względem technicznym i usuwanie pojawiających się błędów SEO.
-
Stała kampania PPC
Model AIDA – dotarcie do użytkowników znajdujących się na wszystkich czterech etapach lejka zakupowego.
Smart Bidding– ustalanie stawek za interakcję z reklamą w oparciu o uczenie się maszynowe algorytmów reklamowych.
Atrybucja Data Driven – najbardziej zaawansowany sposób przypisywania zakupów poszczególnym kampaniom reklamowym.
Własny CSS – własna porównywarka cen pozwalająca zredukować koszt pojedynczego kliknięcia w reklamę w sieci produktowej Google.
Fragmentaryzacja – rozdzielenie kampanii emitowanych na Facebooku od tych wyświetlanych na Instagramie.
Lookalike – docieranie do użytkowników podobnych do tych, którzy już dokonali zakupu.
Testy A/B – testowanie różnych strategii ustalania stawek, formatów reklamowych, jak i samych reklam.
Skalowanie – swiększanie budżetów reklamowych dla kampanii osiągających bardzo satysfakcjonujące zwroty z inwestycji w reklamę.
Efekty działań po 3 latach współpracy
Dobrze zdiagnozowane problemy, przemyślana strategia, zastosowanie działań w różnych kanałach promocyjnych oraz przede wszystkim pełne zaufanie klienta w związku z naszymi wdrożeniami zaowocowały dominującą pozycją na rynku akcesoriów i odzieży do treningu wśród polskich e-commerców, budując silną pozycję marki UNBROKEN na rynku.
Widoczność i ruch organiczny
- +198% Liczba sesji z wyników organicznych wzrosła o 198%
- +527% Liczba fraz kluczowych w TOP3 wyników wyszukiwania Google wzrosła ponad 5-krotnie
- +336% Udało się podnieść liczbę fraz kluczowych w TOP10 ponad 3-krotnie
- +174% Liczba słów w TOP50 wyników wyszukiwania Google wzrosła o 174%
Zrealizowane cele
- Wzrost rozpoznawalności marki na rynku
- Stały wzrost transakcji i przychodów
- Zdominowanie rynku sprzedaży akcesoriów do treningu crossfit
- Stały wzrost nowych klientów sklepu
- Zdywersyfikowana struktura źródeł sprzedażowych
- Stała optymalizacja techniczna serwisu